Ogłoszenia o pracę – gdzie je zamieścić?

Ogłoszenia o pracę – gdzie je zamieścić?

Polecane i promocje Polecne i promocje

Zatrudnienie nowego pracownika zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Jak mieć pewność, że przyjmowana osoba okaże się najlepszym z kandydatów, osobą kompetentną i lojalną wobec firmy?

I w jaki sposób dotrzeć do jak największej liczby osób zainteresowanych stanowiskiem i zarazem posiadających niezbędne kwalifikacje? Oto kilka kwestii, jakie warto wziąć pod uwagę, planując profesjonalną rekrutację.

Gdzie zamieszczać ogłoszenia o pracę?

Na początku warto zaznaczyć, że obecnie większość naborów na pracowników prowadzona jest częściowo lub całkowicie online. Internet nie bez powodu stał się głównym medium pozyskiwania kandydatów do pracy. Pozwala on na bardzo szybkie dotarcie do grupy docelowej – w tym wypadku osób zainteresowanych podjęciem pracy. Dzięki wykorzystaniu internetu w rekrutacji pracodawca zwiększa szansę, że zgłosi się do niego jak najwięcej kompetentnych, spełniających wymagania kandydatów. Rekrutacja online zwykle przebiega szybciej niż tradycyjna – komunikacja e-mailowa jest błyskawiczna, a na e-rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem można umówić się właściwie o dowolnej porze.

Te wszystkie zalety sprawiają, że większość firm w pierwszej kolejności decyduje się na publikację ogłoszenia o pracę w sieci, a dopiero w dalszej kolejności, w ramach uzupełnienia wybiera jako miejsce anonsów prasę, telewizję, radio czy ulotki.

Rekrutacja internetowa – podobnie jak ta tradycyjna – ma kilka etapów. Pierwszym jest umieszczenie ogłoszenia o pracę. Potem następuje weryfikacja otrzymanych zgłoszeń – CV, listów motywacyjnych. Dalej rekruter kontaktuje się telefonicznie bądź mailowo z kandydatami i informuje ich o wyniku naboru. W zależności od polityki firmy, informacja zwrotna przekazywana jest wszystkim osobom aplikującym o pracę bądź tylko tym, które są zapraszane do kolejnego etapu. W większości przypadków etapem tym jest rozmowa kwalifikacyjna – stacjonarna lub internetowa. W przypadku naboru na niektóre stanowiska kandydaci mogą być też proszeni o wykonanie – często także online – zadania rekrutacyjnego. Co ważne, umowę z osobą przyjmowaną do pracy obecnie także można podpisać online – wystarczy Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany potwierdzający kontrakt.

Jak widać, technologia na dobre rozgościła się na rynku pracy i zmieniła standardy rekrutacji. Gdzie zatem umieścić ogłoszenie o pracę, by cały proces przebiegł szybko i sprawnie? Możliwości jest mnóstwo, niemniej od razu warto wziąć pod uwagę prowadzenie naboru za pomocą profesjonalnego portalu pracy. Na polskim rynku jest ich kilka – instrukcję, jak umieścić ogłoszenie, przedstawimy na przykładzie jednego z najpopularniejszych – praca.pl.

Praca. pl – dlaczego warto zamieszczać tu ogłoszenia?

Praca.pl będzie dobrym wyborem dla osób szukających pracowników właściwie w każdej branży. Jest to bowiem popularna platforma, na której zamieszczane są codziennie nowe oferty pracy. Odwiedzają ją tysiące osób z różnym wykształceniem, przygotowaniem i oczekiwaniami. Istnieje więc spora szansa, że wśród nich znajdują się idealni kandydaci do pracy również w Twojej firmie.

Ponadto, cała rekrutacja, kontakt z kandydatami, odbywa się za pośrednictwem portalu – to bardzo wygodne. Rekruter ma dostęp do wszystkich zgłoszeń w jednym miejscu, może jest ze sobą z łatwością porównywać, co pomaga w selekcji.

Dodawanie ogłoszeń na praca.pl jest bardzo proste. Pracodawcy mają do dyspozycji kilka opcji w różnej cenie i o różnym czasie publikacji.

  • Ogłoszenie Standard – jest widoczne na portalu przez 30 dni. Może być przypisane do trzech kategorii (obszarów zatrudnienia) i wszystkich województw w Polsce. Takie ogłoszenie jest też jednorazowo podbijane – pojawia się na początku listy. Standardowe ogłoszenie to bezpieczny wybór. Ma format, do którego przyzwyczajeni są użytkownicy portalu pracy. Na górze anonsu widoczne jest logo firmy, a także krótki opis jej działalności. W dalszej kolejności znajduje się nazwa stanowiska, miejsce wykonywania pracy, a następnie informacje pogrupowane w kategoriach: Opis stanowiska, Wymagania, Oferujemy, Wynagrodzenie. Układ jest intuicyjny, przejrzysty.
  • Ogłoszenie Premium – pozwala na większą personalizację oferty pracy. Pracodawca może zamieścić w ofercie film wideo, szata graficzna jest dostosowywana do preferencji pracodawcy. Także w tym wypadku oferta jest widoczna na stronie przez 30 dni.

Są to tylko dwie podstawowe, popularne opcje, z jakich korzysta tysiące pracodawców umieszczających swoje oferty. Na praca.pl pakiety ogłoszeń mogą być dostosowywane także do szczególnych wymagań firm.

Jako pracodawca masz ponadto możliwość skorzystać z licznych dodatków – odświeżenia oferty, opcji Oferta Tygodnia, Super Oferta, zamieszczenia logotypu na liście ofert pracy. To przydatne funkcje, dzięki którym Twoje ogłoszenie dotrze do większej liczby kandydatów.

Co musisz zrobić, by zamieścić ofertę na praca.pl? To proste – przejdź do zakładki Dodaj ogłoszenie i wypełnij formularz. Możesz też przejść od razu do zakładki Dla pracodawców, zarejestrować się i zamówić wybrany pakiet. W każdym momencie możesz skontaktować się z biurem obsługi, które udzieli Ci wszelkich informacji.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments