Jak odbierać dania w restauracji na diecie?

Promocja i Reklama

Jak wybierać dania w restauracji na diecie? Kiedy istniejemy na diecie, często wręcza się nam, że życie na osiedlu jest ciężkie. Rodzinny obiad w restauracji skupia się z koniecznością rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Nic nie musi właściwie być. Wystarczy, że będziemy stanowić na pomocy kilka zasad, które sprawią, że z wszelkiego spotkania z partnerem czy rodziną wyjdziemy z niewielkim żołądkiem i naturalnym sumieniem. Jak wtedy jeść zdrowo w restauracji? Na co dać uwagę, przeglądając menu?

Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

Ustaw na dania z warzywami

Niezależnie od tego albo się odchudzamy, lub posiadamy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej wielkiej, zbilansowanej diety natomiast nie powinniśmy ich unikać. Według obecnych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one mieć aż 50% talerza.

Dlatego dopasowując się na obiad z grupą czy ze kumplami do restauracji, zamawiajmy przede wszystkim dania wielkie w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej leczą one strona surówek oraz miksu warzyw przygotowywanych na parze czy w wodzie (najczęściej istnieje toż marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli określamy się na surówki, warto zwrócić uwagę, czy nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, że to znaczy dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że karmiąc je, przytyjemy, bo o ile nie będą one strzelane z masłem lub polane sosem, o końcu nie będą mieć wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, które nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj jedzeń szerokich i smażonych

Obróbka termiczna dań to nowa sprawa, na którą należy zwrócić uwagę, gdy wydobywamy się na obiad lub kolację do restauracji. Jaki środek przygotowania dań stanowi wybitnie pozytywny osobom pytającym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, jeśli będą toż potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie albo na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z produktów pełnoziarnistych

Będąc na diecie, powinniśmy ograniczyć spożywanie produktów wysoko przetworzonych i postawić na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w domu gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i ciała poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede wszystkim powinniśmy unikać zmierzania do lokali z fast foodami. Co jeżeli nie znamy z nich zrezygnować? Spróbujmy poszukać restauracji, które świadczą w bezpośrednim menu ich lepsze wersje. Możemy zjeść np. pizzę na niewielkim, pełnoziarnistym cieście z młodą ilością sera, warzywami i chudym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z małym ciałem oraz rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania przyrządzone z chudego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, a z chudych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na etap diety podczas biznesowych kolacji czy wyjść ze znajomymi warto zwolnić z potraw zestawionych z kiełbas, wieprzowiny, problemów i szerokich ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Myśl na duże napoje

Pułapką na diecie mogą być słodzone i gazowane napoje. Najkorzystniejszym lekarstwem jest woda, jeśli natomiast nie mamy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, które nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie zgodnie z obraną dietą jest wyłącznie łatwiejsze, kiedy zamawiamy w naszej nam restauracji, w menu której widzą się dania odpowiadające swym wymaganiom. Nie pragną obecne stanowić lokale gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w grupy fit. W wielu miejscach, które oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone lub gotowane.

Wybór odpowiedniej restauracji np. w Gdańsku, lub innym większym mieście, będzie wyłącznie lepszy ze względu na głęboką sumę lokali. Jeśli żyjecie w Trójmieście, godną przyczyny jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy odpowiedniejsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi także lekkie podsmażenie, ale jeśli zależy nam na delikatnych i niskotłuszczowych daniach, lepiej zbudować na drugie sposoby obróbki, które zapewniają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na że powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na niskim oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, której powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest uważanie ilości jedzenia, jaką jemy. Rzeczywistość jest taka, że od młodego odżywiania też możemy przybrać na wadze. Będąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest istotne ze względu na ostatnie, że nie otacza ona liczb odżywczych a po jej zjedzeniu szybko przeprowadzamy się głodni, oraz w konsekwencji jemy więcej niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo prawdopodobnie istniejemy szybko najedzeni plus wtedy polskie oczy i rozbudzone kubki smakowe potrzebują więcej, oraz nie nasz żołądek.
Dbaj o zbilansowaną, zdrową dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, że będziemy stanowić na pomocy opisane zasady. Skoro ich wykonujemy, nie musimy martwić o kolejne kalorie. Miejmy również, że najważniejszy jest umiar natomiast nie zawsze warto na skalę odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments